*Аналізуйте рівень розвитку мовлення
Звертайте увагу на те, як розвивається мовлення вашої дитини. Порівнюйте рівень його розвитку з віковими нормами. Якщо вам складно визначити, чи є в дитини порушення мовлення, то зверніться до фахівця.
*Починайте корекцію якомога раніше
Не чекайте, що мовленнєві порушення зникнуть самі. Якщо помічаєте прояви порушення мовлення, одразу звертайтеся до фахівця. Фразове мовлення значно легше корегувати в дітей до п’яти років, звуковимову до семи років. У старшому віці складніше поставити звуки та автоматизувати
*Співпрацюйте з логопедом
Дослухайтеся до порад фахівця, не ігноруйте завдання, що він рекомендує повторювати вдома. Адже позитивного результату в корекції мовлення дітей можна досягти лише за умови систематичної роботи.
*Не пропускайте корекційні заняття
Пам’ятайте, що систематична робота з дитиною – це запорука успіху. Тому намагайтеся не пропускати корекційні заняття. Адже перерва в тиждень-два може звести нанівець роботу кількох місяців. Тому безперервно працюйте із дитиною, аби досягти найліпшого результату.
*Розвивайте моторику
Пропонуйте дитині вправи на розвиток дрібної моторики, яка сприяє розвитку мовлення. Використовуйте вправи та ігри, під час яких дитина здійснює дрібні рухи пальцями. Також стимулюйте дітей до фізичної активності, наприклад відведіть на заняття із плавання або танці
*Контролюйте мовленнєвий негативізм
Слідкуйте, чи не з’являється у дитини мовленнєвий негативізм. За перших ознак змінюйте формат занять, їхню складність, щоб дитина отримувала досвід успіху, більше займалася у формі гри та відчувала себе в безпеці.
*Дійте раціонально
Завжди спрямовуйте свої зусилля на конструктивні дії: шукайте допомогу, вчіться нового тощо. Налаштовуйтеся на прогрес. Що шукаєте, те знайдете. Хочете знати більше про порушення почитайте про нього, про техніку та прийоми Його корекції. Не шукайте жахливі історії з інтернету, шукайте шляхи розв’язання проблеми.