Система заходів щодо загартовування та зміцнення здоров’я дітей на літній період

03.Чер.2024
Система заходів щодо загартовування та зміцнення здоров’я дітей на літній період

Загартовування має бути систематичним та поступовим (поступово знижувати температуру повітря і води, збільшуючи одночасно тривалість процедур).

Найефектив­нішим результат буде, коли вони застосовуються у комплексі.

Види та особливості організації загартовуючих заходів:

1.Повітряні ванни:

– на прогулянці, не нижче +18°С, не перегріватися в спеку, головні убори, натуральний одяг, тривалість до 30 хв.;

– в приміщенні до 10 хв., полегшений одяг, провітрювання, за відсутності протягів;

– сон при доступі свіжого повітря.

2.Сонячні ванни

Завдяки  ультрафіолетовим променям мають бактерицидний, проти рахітний вплив.

Проводяться з дозволу медиків, організовуються з 9 до 12 годин ранку та після 16 год. Ввечері, починати 3-4 хв., доводячи до 15 хв одноразово, 40 хв. протягом дня, закінчуються водними процедурами.

3.Водні процедури :

– щоденно прохолодне вмивання, миття рук, шиї, t початкова 32°С, кожні 3 дні знижується на 1°С до t 22°с;

– обливання ніг після сну, t початкова 36°С до t 24°С, розтирання рушником, водночас масаж шкіри ;

– за відповідних умов контрастні ванни для ніг 3 хв, t 36°С та t 22°С, змінююється до t 40°С до t 18°С ;

– ходіння по воді t 22°С – купання в плескальному басейні, t повітря вище 26°С, t води 24°С – 26°С.

Супутні заходи:

Вправи для профілактики плоскостопості.

Массаж.

Ігри з водою.

Ігри з водою влітку на вулиці з використанням дослідів, експериментів, різних предметів. Наприклад паперових саморобних лілій, які у воді змінюють форму, вигляд – розкриваються пелюстки квітки та інших поробок та іграшок.

4.Ходьба босоніж.

Ходьба  по траві, м’якій землі, піску, гладеньких камінцях.

Оздоровчий ефект: профілактика плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів.

5.Ходьба «Доріжкою здоров’я» на вулиці (ребриста дошка, пісок, гладенькі камінчики, тощо). Для профілактики плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів.

6.Профілактика плоскостопості, викривлень хребта.

Спеціальні вправи, можна з використанням додаткового обладнання.

7.Пальчикова гімнастика.

Спеціальне заняття з використанням віршів, пісень, потішок, звуконаслідування.

8.Дихальна гімнастика та валеохвилинки

Ігри-звуконаслідування для вентиляції легенів, розвитку грудного дихання, активізації головного мозку.

9.Психогімнастика для зниження збудження, зняття напруження.

10.Психологічне розвантаження діє заспокійливо на нервову систему, зняття втоми, оптимізації психічних процесів.

11. Кольоротерапія: вплив на самопочуття, фізіологію – заспокійливо, активізує діяльність органів, систем залежно від кольору спектру.

12.Музикотерапія для заспокоєння нервової системи, як супровід в творчій діяльності, створення «Картин настрою».

13.Оздоровчий біг: щоденно під час ранкової гімнастики з дітьми старшого дошкільного віку, 3 – 4 хв.

Орієнтовна схема розподілу процедур при загартовуванні впродовж дня.

  1. У ранкові години – полоскання горла прохолодною водою, ранкова гімнастика на відкритому повітрі з оздоровчим бігом.
  2. Прогулянки на повітрі в полегшеному одязі. Ходіння по гарячому і прохолодному піску, сонячні ванни.
  3. Фізичні вправи в полегшеному одязі.
  4. Після прогулянки перед обідом – полоскання горла прохолодною водою.
  5. Після обіду до сну вдень – полоскання горла прохолодною водою.