«Використання конструктора LEGO в різних видах діяльності »

25.Жов.2022
«Використання конструктора LEGO в різних видах діяльності »

LEGO  –  це завжди творчість , політ фантазії та естетичне задоволення від роботи .

Робота з ЛЕГО на заняттях і в повсякденному житті дозволяє вихователю  відходити від шаблонів,навчатись чогось нового, дарує почуття радості дітям за виконану роботу під час створення свого маленького, унікального світу.

ЛЕГО – конструктор широко використовується на заняттях з конструювання і вирішує наступні завдання:

  1. Розвиває розумові процеси (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення і т.д.).
  2. Ефективно активізує мислення конструювання за:

–  моделями

–  схемами

–  кресленнями

–  планом

–   зразком

–   по пам’яті

–  за задумом

  1. Розвитку уяви сприяє конструювання за задумом, з певної теми (наприклад «Місто», «Меблі», «Тварини», «Транспорт», «Гараж» і т.д.). Дитина створює нові образи, спираючись на наявні уявлення про об’єкт, по ходу задуму уточнює і удосконалює конструкцію, тим самим виявляючи творчість.
  1. Конструктивна діяльність вимагає відносно високої зосередженості уваги у дітей.

Перш ніж приступити до створення конструкції, необхідний точний розрахунок, продуманість, певна послідовність і точність в роботі. У процесі виконання конструкції у дошкільнят розвивається вміння довести почату справу до кінця, контролювати свою діяльність і отримувати якісний результат, що є дуже важливим при навчанні в школі.

Активізації уваги сприяє конструювання за планом, схемою, зразком, добудовування до цілої фігури («Побудуй  будинок за кресленням», «Віднови зламаний міст», «добудую будинок (гараж, машину і т.д.) за зразком».

На заняттях з математики ЛЕГО використовується з метою:

– закріплення та розвитку навичок прямого і зворотного рахунку,

– порівняння чисел,

– знання складу числа,

– знання геометричних фігур;

– уміння орієнтуватися на площині,

– вміння класифікувати за ознаками;

– використання умовної мірки при порівнянні предметів по довжині, ширині, масі («Знайди відсутню фігуру», «Різнокольорові доріжки», «Продовж  числовий ряд», «Де більше?» і т.д.).

На заняттях з ознайомлення з навколишнім ЛЕГО використовується в експериментальній діяльності як матеріал, з якого зроблений конструктор («З чого зроблено?», «Знайди такий же», «Чим схожі і чим відрізняються?», «Розкажи про властивості предмета» і т. д.).

За допомогою ЛЕГО діти передають у будівлях отримані знання та враження від занять, екскурсій, спостережень і прогулянок.

 Отримані конструкції поєднують у тематичну споруду «Моє місто», «Моя вулиця», «Тварини Африки» і т.д., які надалі використовуються не тільки на заняттях, але і в самостійно-ігровій діяльності дітей і сприяють розвитку комунікативних навичок.

Використовувати конструктор можна і на фізкультурних заняттях (позначати старт і фініш, хатинки для звірят, кількість пропущених м’ячів у ворота та ін.)

На заняттях з підготовки до навчання грамоти. У наборах є чоловічки в різнокольорових костюмчиках. Чоловічки в червоних платтячках можуть зображати голосні звуки. Тверді приголосні – чоловічки в синіх костюмчиках, м’які приголосні – в зелених. Діти люблять вибирати чоловічкам імена (звичайно, з непомітною допомогою педагога). Наприклад, чоловічків у синіх костюмчиках можна назвати «С» або «Т». Педагог пояснює дитині: «Дивись, він у синьому костюмчику, тому що він – приголосний і твердий». А потім, для закріплення, ставить запитання: «А якого кольору костюмчики у твердих приголосних?»

Крім занять ЛЕГО – конструктор можна включати в широкий спектр життєвих подій дитячого садка: ЛЕГО – свята і розваги, оформлення груп до свят, що є потужним джерелом формування у дітей інтересу до конструювання.

Будівлі з ЛЕГО можна використовувати в іграх-театралізаціях, в яких вміст, ролі, ігрові дії обумовлені сюжетом і змістом того чи іншого літературного твору, казки і т. д., а також є елементом творчості. Найчастіше основою ігор-театралізацій є народні казки: «Ріпка», «Колобок», «Теремок», та ін. У дитини з’являється можливість створити власного колобка або вовка і наділити свій персонаж тими якостями, якими він хоче. Діти починають створювати цікаві споруди і декорації, вкладаючи в них своє ставлення. Діти вибирають різні ЛЕГО – елементи для окремих частин тіла героїв, підкреслюючи тим самим їх індивідуальні якості. Ігри-театралізації, з створеними ЛЕГО – персонажами дуже подобаються дітям: вони створюють умови для розвитку мови, творчості і сприятливо впливають на емоційну сферу. За допомогою героїв казки, виконаних своїми руками, дитині легше розкрити свої індивідуальні особливості.

На тлі розвитку сюжетно-рольової гри у дітей розвиваються творчі здібності, мовна активність, формується пізнавальний інтерес, що в цілому спрямовується  на формування навчальної діяльності.

Створені ЛЕГО – споруди діти використовують в сюжетно рольових іграх. Наприклад, два хлопчики споруджували будівлі з ЛЕГО. Спочатку вони зробили поїзд, потім – тунель і міст. Після цього вони почали гру: поїзд заїжджав в тунель, переїжджав через міст і т. д. Але самостійно цей вид діяльності може розвинутися тільки у старших дошкільників з нормальним психофізичним розвитком при дотриманні певних умов.

Для розвитку повноцінної конструктивної творчості необхідно, щоб дитина мала попередній задум і могла його реалізовувати, уміла моделювати. Задум, реалізований в будівлях, діти черпають з навколишнього світу. Тому чим яскравіше, емоційніше будуть їхні враження про навколишній світ, тим цікавіше і різноманітніше стануть споруди. ЛЕГО допомагає бачити світ у всіх барвах. 

Використання ЛЕГО – елементів в дидактичних іграх і вправах. Наприклад, гра «чудовий мішечок», в якій у дітей розвиваються тактильне сприйняття форми і мова, можна проводити з ЛЕГО. Педагог поміщає різноманітні деталі в «чудовий мішечок» і просить знайти елемент певної форми, цеглинка 2×4, чобіток і т.д.

Хороші результати дає проведення гри «Запам’ятай і повтори», спрямованої на корекцію пам’яті, мислення й мови дітей. Педагог виконує ЛЕГО – споруду, докладно розбирає з дітьми, з яких деталей вона складається, а вони по пам’яті її відтворюють. В кінці гри проводиться аналіз результатів.

За аналогією можна розробити масу цікавих ігор та вправ, в яких використовуватимуться яскраві красиві деталі ЛЕГО.

Своєчасне оволодіння конструктивно-ігровою діяльністю виявляється важливим і в плані створення готовності до подальшого навчання в школі. У дошкільнят формуються необхідні для майбутнього навчання передумови: пізнавальний розвиток, уміння і бажання працювати, виконувати завдання відповідно до поставленої мети, доводити його до кінця, планувати майбутню роботу.

Для того, щоб вихователі могли підвищити і поглибити освітній рівень, обмінятись досвідом, а діти проявити талант, фантазію, креативність, удосконалити вміння конструювати в садочку можна  організовувати  виставки: « У світі LEGO фантазій та винаходів», «Чарівний світ з LEGO», «Мій друг LEGO» та ін..

 

Галерея зображень