Відповідно до річного плану роботи на 2022-2023 н.р., наказу по закладу освіти від 03.05.2023 р. №37 «Про організацію та проведення Тижня безпеки в ЗДО» з 15 по 19 травня було проведено «Тиждень безпеки».
Метою проведення Тижня безпеки життєдіяльності була цілеспрямована робота щодо виховання відповідального ставлення до безпеки людини, формування основ здорового способу життя; усвідомлення необхідності вироблення навичок з дотримання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях у побуті, під час освітньої діяльності; підвищення рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань безпеки життєдіяльності учасників освітньо-виховного процесу.
Упродовж тематичного тижня проведено ряд заходів відповідно до плану роботи:
- Доповнення інформацією viber груп для батьків з питань безпеки життєдіяльності консультаціями «Безпека дитини вдома», «Діти і вогонь» та куточки «Безпека дитини» у кожній віковій групі;
- перевірено наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності, правил надання першої допомоги;
- перевірено наявність журналів проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
- перевірено стан і забезпеченість медичного обладнання, поповнено аптечку швидкої допомоги в медичному кабінеті та в усіх вікових групах;
- оформлені виставки дитячих малюнків у вікових групах «Безпека дитини»;
- розроблені конспекти розваг з безпеки дитини;
- педагогам надані рекомендації, консультації щодо проведення роботи з безпеки дитини: «Безпека життєдіяльності дітей-важливий аспект освітньо-виховного процесу в ЗДО», «Попередження дитячого травматизму».
Організація роботи з безпеки життєдіяльності з дошкільниками будувалась за такими основними напрямами:
– формування здорового способу життя;
– формування знань про правила дорожнього руху;
– формування знань про правила пожежної безпеки;
– формування знань про правила безпечної поведінки в довкіллі.
Цікаво були організовані тематичні дні у всіх вікових групах.
Тематичний день «Дитина серед людей»
В групі раннього дошкільного віку педагоги ознайомили дітей на прогулянці з правилами дорожнього руху. Провели цільову гру “Ось він – пішоходний перехід”, моделювання проблемних ситуацій “Переходимо вулицю”, сюжетно-рольова гра “Водій автобуса”, рухлива гра “Стій! Увага! Йди!”
У групах молодшого дошкільного віку дітям була запропонована бесіда «Правила поведінки з незнайомцями», під час якої вчили розрізняти поняття «свої – чужі», закріплювали елементарні правила поведінки з незнайомцями. Дошкільнятам читали казку «Котик і півник» та проводили бесіду за змістом. Під час дидактичної гри «Що ми скажемо, що ми зробимо?» відбулося обговорення дій дітей в різних ситуаціях.
В групах середнього дошкільного віку дітей навчали взаємодії з іншими дітьми, з дорослими під час бесіди «Хто стукає в двері до мене?», моделювання ситуації «Телефон», психологічної гри «Ланцюжок компліментів для рідних людей».
У групах старшого дошкільного віку відбувся перегляд та обговорення м/ф «Уроки обережності. Незнайомці», «Безпечна поведінка з незнайомцями»; розігрування ситуацій: незнайомці пропонують іграшки, солодощі, кличуть з собою, тягнуть силоміць. Як діяти?, нові друзі кличуть погратись до себе додому, на будівництво, шукати скарби під землею тощо. Що відповісти? З дітьми проведи дид. вправу «Дай пораду» (за сюжетами казок «Котик і Півник», «Зайчикова хатка», «Червона Шапочка», «Снігова королева»), дидактичні ігри: «Транспорт викликаємо – номер називаємо»; «Дорожні правила ти знай – про свою безпеку дбай», «Незнайомець»; гра-драматизація «Зустріч на вулиці».
Тематичний день «Я і природа»
З дітьми були проведені бесіди «Бережи природу змалку», «Лікарські рослини», «Де чекає небезпека?», «Отруйні гриби та ягоди», «Як ми граємось на вулиці» про забруднення планети, про те що потрібно викидати сміття лише в смітник, поливати дерева, садити квіти; про те , яку небезпеку несуть гриби, ягоди, комахи; про правила поведінки під час прогулянки в природі, тощо.
З дітьми було переглянено та обговорено м/ф «Уроки обережності. Бродячі тварини», презентації «Домашні улюбленці. Правила безпечного спілкування з собакою», відео «Явища природи – стихійні лиха».
Вихователі провели дидактичні ігри: «Сортуємо сміття» (вчили дітей правильно сортувати сміття в залежності від матеріалу), «Чому земля сумна і весела?!» (формували уявлення дітей про вплив негативної діяльності людини на природу та навколишнє середовище, закріплювали правила поведінки у природі), «Екологічний світлофор» (оцінка поведінки в природі). Також до дітей завітав ляльковий театр з виставою «Ура! Канікули!», під час якої діти пригадали про правила безпечної поведінки під час літнього відпочинку.
Тематичний день «Сам вдома»
З метою закріплення знань дітей про правила поведінки вдома, навчати дотримуватись обачної поведінки в побуті, безпечної поведінки серед предметів побуту (гострі, колючі, ріжучі , вогненебезпечні, миючі засоби, лікарські препарати); вибирати безпечне місце для ігор (небезпека вікон), закріпити номери телефонів термінових служб 101,102,103,104, виховувати обачність, уважність та пильність з дошкільнятами були проведені бесіди «Ти лишився сам удома», «Небезпечні речі вдома», бесіда за змістом казки «Вовк і семеро козенят»; дидактичні ігри «Сам вдома», «Безпечні та небезпечні предмети», «Можна-неможна», «Телефонна розмова»; заняття «Школа правил»; моделювання ситуації «Моя кімната» із серії «Добре – погано»; перегляд та обговорення м/ф «Уроки обережності. Електрика», «Уроки обережності. Побутові прилади».
Також в цей день до нас завітали працівники ювенальної поліції спільно з офіцерами громад області , кінологами та поліцією охорони , які розповіли про правила безпечної поведінки на дорозі, поблизу водойм та залізниці, у разі виявлення небезпечних предметів тощо.
Тематичний день «Захисти себе сам» розпочався у всіх вікових групах із занять «Вогонь злий і добрий», «Сірники – це небезпечно». Також були проведені тренування з евакуації персоналу та дітей з приміщень закладу освіти. Інструктором з фізичного виховання організовано фізкультурну розвагу «Вогонь добрий – вогонь злий». Протягом дня з дітьми було організовано безліч цікавих дидактичних ігор та вправ, переглянуті цікаві відео заняття, презентації, мультфільми, проведено сюжетно-рольові ігри та тренінги. Все це організовано з метою розширення знань дітей про значення вогню в житті людей та шкоду під час необережного поводження з ним; закріплення знань дітей про те, що вогонь може бути злим і добрим, що він може приносити користь і шкоду; ознайомити дітей із пожежною машиною і людьми, які працюють на ній, з елементарними правилами протипожежної безпеки; виховувати повагу та інтерес до професії пожежного; уважність, спостережливість, обережність.
Тематичний день «Бережемо здоров’я змалку» проводився з метою сформувати бажання дізнатися, що потрібно для того, щоб бути здоровим, дбати про своє здоров’я; ознайомити з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути під час відпочинку на природі; учити основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях; закріпити знання про основні правила гігієни та їх важливість для здоров’я, знання дітей про корисну і шкідливу їжу; вчитися розрізняти хвору і здорову людину; удосконалити знання про мікроби, як вони передаються людям; навчити надавати швидку допомогу при тепловому і сонячному ударі; удосконалити знання про те, як одягатися відповідно сезону та знання дітей про режим дня, як частину здорового способу життя; виховувати бажання бути здоровим, допомагати іншим.
З дошкільнятами було проведено цікаве пізнавальне заняття «Правила гігієни для дітей» з Дракончиком та Супергероєм за сприяння In Touch Foundation спільно з Unicef, під час якого діти відгадували загадки про правила гігієни, грали цікаві ігри, руханки. Також педагоги ЗДО провели такі бесіди: «Здоров’я – найголовніший скарб», «Сонце, повітря і вода- наші найкращі друзі», «Які бувають хвороби»; перегляд та обговорення відео «Що потрібно для здоров’я», «Вода в житті людини», м/ф «Уроки обережності. Мікроби»; дидактичні ігри та вправи «Як я перемагаю мікробів», «Небезпечні місця для купання і ігри біля води»; « Одягни ляльку за сезоном»; «Що для чого?» (гігієна); «Що корисно ,а що ні?» (їжа). В старших групах проведено досліди «Як передаються мікроби», «Як бруд боїться мила».